Sunday, April 04, 2021

5 Perkara Yang Patut Bersyukur Semasa Covid-19

 Hai, dah setahun rupanya kita dilanda pandemik Covid-19 ni ye. Sesuatu yang aku kira, satu bencana yang sangat besar sehingga dapat merubah semuanya. Maksud aku kita dah ada norma baharu dan banyak benda dah berubah.

Dalam post kali ini aku nak ceritakan benda yang aku kira perlu disyukurkan yang terjadi pada aku disebabkan Covid ni.

1. Masih ada kerja.

Di saat ini, aku masih lagi ada kerja demi sesuap nasi aku patut bersyukur sebab aku dengar ramai yang kena buang kerja kan bagi industri yang terjejas tu.


2. Tinggal dengan family

Disebabkan covid, kita semua dibenarkan untuk work from home then aku berpeluang tinggal dengan family aku. Company aku dekat Penang, tapi aku orang Perlis. Kalau tak mesti kena duk Penang. Sepanjang aku study pun aku jarang balik rumah so ni lah masanya untuk aku luangkan masa dengan family aku.

3. Jimat kos travel

So bila work from home kan, boleh jimat banyak duit. Duit sewa rumah, duit minyak. Tapi... hmmm duit tu keluar ke lain pulak.. hehehehhhee

4. Kena pakai mask

Aku ni sebenarnya malas nak make up. Memang tak reti pun. So, bila kena pakai mask orang tak kisah pun rupa kau macam mna. Tapi lemas jugak lah.


5. Kurang sesak

Yang ni best masa pkp dulu la, kalau keluar jalan lengang je, tak jem. Best la senang dapat parking kalau nak pi mana mana.

Tu je kot yang aku boleh fikir masa ni. Nanti aku tulis 5 benda aku tak suka masa covid ni.

No comments:

Post a Comment