Thursday, March 25, 2021

Bersyukur boleh nikmati awal pagi dengan positif!

Hai semua, 

Hari ni aku bersyukur sangat dapat bangun pagi dan menikmati hari aku dengan penuh positif! Aku dapat buat kerja rumah, keluar pegi siram pokok bunga, boleh pegi Mr Diy beli wallpaper sebab nak balut almari kat rumah aku ni ha.

Mesti korang tertanya tanya kan apa selama ini aku tak penah bangun pagi ke apa?

Bukan macam tu, sebab selama ni aku kerja shift pagi. Pukul 7 pulak tu. Bangun pagi terus tengok PC. Memang tak sempat la nak buat apa apa kerja. Nak keluar jogging memang jauh sekali. Kerja aku ni memang kena sentiasa hadap PC, tak boleh nak tinggal sangat buat kerja ikut suka hati sebab depa boleh track kita buat kerja ke tak. Kadang kadang nak mandi pun tak sempat kalau bangun lewat lah. Kalau tak pun waktu break je pi mandi. So, rutin harian aku macam tu lah, bangun pagi, kerja, lepas kerja kadang kadang letih so pegi tidur lah kejap. Waktu petang adalah kadang kadang pi jogging, siram pokok. Malam selalunya aku akan pi gym untuk join zumba atau korean dance.

Lani sebenarnya aku dah tukar jawatan pi department lain pulak tu. sebab tu tukar shift pulak. Dah lama aku berhasrat untuk tukar kerja sebenarnya. Sebab kerja lama aku tu sangatlah negative, tapi fun. It's fun tapi ada la benda yang tak best. Bayangkan kena hadap benda tu tiap tiap pagi. So aura negative tu menyerap masuk ke jiwa ini. Cewwwaaah. Sebab aku jenis percaya aura positive ni. Sebagai seorang manusia, aku nak jadi orang yang positif. Bangun pagi, hadap benda benda yang murni sahaja. 

Oh, ya! Sebenarnya hari ni aku kerja start pukul 1 tengah hari. Sebab tu banyak masa nak buat kerja rumah. Hehe. Mungkin jugak aku dah lama terbiasa bangun pagi kan, so sebab tu hari ni pun aku terjaga awal. Tapi pelik pulak time tak kerja tak pulak aku mengantuk ye, time kerja pagi ngantuk gila nak mampus. Harapnya aku dapat beristiqomah la bangun awal pagi ni. Dan harap metabolisma aku dapat boost up dan aku dapat kurus ye. Tapi tu aku kena kena senaman semua la dengan jaga makan sekali.

Alright, setakat tu je tulisan aku kali ni, bye bye..




No comments:

Post a Comment