Monday, August 02, 2021

Pengakhiran Si Kucing Kurap

Salam guys, 

Hari ni aku rasa nak cerita apa yang jadi dekat Kucing Kurap yang aku penah pernah cerita dulu, Si Kucing Kurap. Agak agak apa ye dah jadi dengan kucing tu?

                                              Makin sihat ke dia??

                                     Ke makin sakit??       

Cerita dia macam ni, kami nampak kucing tu makin lama makin sakit, nampak sangat kurus kering. Tapi makan ubat macam biasa je. Makan lalu je macam biasa, berak pun ok. Ingatkan cara kami jaga dah ok. Dah bagi makan, bagi ubat, sedia tempat berak. Eh, hello! Ingat murah ke ubat sporo tu. Mahai okay. 

Satu hari, kawan mak aku ada datang rumah. Dia bagi tau kata patutnya kami tak boleh letak pasir kucing untuk tempat berak dia. Kucing sporo ni sensitive dekat tanah dengan besi. Sangkar tu besi ye, then dia cakap patut lapik dengan kertas je xyah pasir sebab tu lah makin teruk luka dia. Oh lupa nak jawab soalan kat atas tu, sebenarnya kucing tu makin sakit ya luka dia tak sembuh sembuh dan macam makin teruk. Awal awal dulu makin elok then dia teruk balik.

Nak dijadikan cerita, mak aku kata nak bagi matikan je kucing ni. Sebab keadaan dia nampak macam susah nak sembuh. Aku pun alaaaa malasnya nak bawak lagi pi klinik. Susah jugak la nak bawak takut takut nanti kita pulak yang kena sporo tu kan.

Lepas pada tu, aku cam ok la bagi je la matikan kucing ni kan. Satu hari tu aku belila makanan kucing dalam tin dekat giant, sebelum ni kami memang bagi makanan yg lembik kat kucing tu, maksud aku makanan yg basah bukan makanan biskut ye. Sebab dia punya mulut sakit. Then waktu tu giant buat promotion makanan dalam tin tu murah. Aku pun belilah banyak kan. Aku bagi kucing tu makan, since dia akan mati tak lama lagi aku siap cakap dalam hati makan la kau banyak banyak lepas ni kau tak boleh makan dah 😭😭😭😭😭 sedih pulak rasanya.

Nak tau dak apa jadi?? Keesokan harinya aku nampak dia nyawa nyawa ikan terbaring sesak nafas. Aku rasa macam aku ke bunuh dia ni?? 

Aku rasa macam dia dengar je yang kami nak matikan dia. Oh kucing sesungguhnya dari kau terseksa hidup biarlah kau berehat di sana. Semoga dikau tenang di sana. 

Setelah itu, aku dikurniakan tiga ekor kucing yang sangat comel dan menghiburkan aku. Huhuhu sebab kucing yang aku bela beranak. Nantilah kalau aku ada masa aku tulis pasal tiga ekor tu pulak.  

No comments:

Post a Comment