Monday, August 09, 2021

Salam Maal Hijrah 1443. My list azam tahun baru.

 Assalamualaikum, 

Salam Maal Hijrah kepada yang masih sudi membaca blog merapu ni. Hehe.

Sempena tahun baru ni kan aku nak list kan apa expectation aku and apa yang aku nak improve diri aku untuk jadi a better person. (Tak mau tulis dah nak kurus sebab tu  tiap tiap tahun mesti ada dan bosannya lahai cakap nak kurus je)

1. Aku nak jadi muslim yang baik, solehah dan mampu contribute something valuable setiap apa yang aku buat. 

2. Aku nak jadi lebih rajin jugak. Rajin tolong mak aku dan rajin buat kerja rumah.

3. Polish my skills. Aku rasa aku kena improvise aku punya speaking skills. Entahlah sebab lama sangat kan duduk rumah, aku rasa teruk plak utk bercakap tak kisah lah bahasa melayu ke bahasa Inggeris ke dua dua teruk.

4. Aku nak start buat persediaan untuk hadapi alam perkahwinan. Hehe. Aku rasa aku in denial utk rasa aku takkan kahwin tapi aku kena akui yang fitrah untuk rasa nak kahwin tu ada. Aku ada cakap kat kawan aku aku nak kahwin lepas aku habis buat master. So, aku nak cari ilmu pasal perkahwinan tu dari sekarang dan buat persediaan. Walaupun aku xde calon pun dan memang xde langsung kawan lelaki yang aku boleh ajak kawin. Dan aku memang xde try langsung. So far memang xde langsung orang yang aku berkenalan ke apa ke. Tak de. Memang sekarang ni aku nak betulkan diri aku sendiri dulu. Aku tak percaya kalau orang kata lepas kahwin akan berubah. Tidak ye. Bukan senang nak berubah. 

5. Banyakkan membaca. Aku rasa aku dah lama tak membaca. Last buku yang aku beli Man’s Search for Meaning, ni buku yang ada orang recommend utk aku baca pun aku tak habis baca lagi.

So far setakat ni dulu kot list aku. Kalau nak list mmg panjang la tapi mampu ke idak aku buat???? Doakan aku ye jadi diri aku lebih baik daripada sebelum ni. 😊


No comments:

Post a Comment