Friday, July 23, 2021

'Hilangnya' tempat itu.

Hai uollss, dah lama ye sis tak tulis blog ni..

    Ni pun semata mata nak tulis entry bulan July je kot. Kejap je ye dah habis separuh tahun ni. Semoga kita semua kuat lah menghadapi pandemik yang sedang melanda di seluruh dunia ni. Aku faham yang masa ni semua orang pasti tertekan. Tambah tambah lagi untuk orang yang hilang punca pendapatan. Semua orang ada tekanan masing masing. Aku pun stress.. stress dengan assignment..stress dengan kerja, stress tak dapat nak pi jogging tempat yang aku suka dulu, stress lah semua... Tempat jogging ni memang best, tempat aku hilangkan stress. Setiap hari mesti aku nak pi situ, jogging sambil menikmati suasana alam yang sangat cantik. Kat situ ada sungai dengan bukit. Best sangat dapat hirup udara pagi yang segar bugar. Kalau aku tak sempat pi waktu pagi pun, aku akan pi waktu petang.

    Tempat yang aku maksudkan ialah..Taman Sakura, Perlis. Walaupun taman ni jauh sikit dari rumah aku, aku sanggup drive nak pi tempat ni walaupun ada ja tempat lain untuk jogging. Tempat lain tu selalunya ramai orang yang jogging kat situ. Tapi dekat taman sakura ni ada jugak orang tapi selalunya tak ramai sangat pun. Masa first time aku pi dulu, aku pi dengan sepupu aku kat sini. Masa ni ramai sangat orang buat photoshoot kawen kat sini. Ada la, dalam dua tiga pasangan gitu. Tak jeles pun, tapi nak katanya tempat ni cantik la..


 Ni gambar aku, yang tak reti nak posing tu. hahahahah. Post ni tak ada apa pun, just nak cerita yang aku stress sebab tempat aku hilangkan stress dah kena tutup, walaupun kes dekat perlis ni sikit je kan, aku pun tak paham kenapa nak tutup tempat ni, padahal tempat ni open air kot. Dan memang xde orang pun selalunya. Aku memang selalu jogging sorang sorang (maybe sebab datang lambat hahaha). Bestnya kalau boleh pi lagi..hopefully cepatlah pkpkpkpkpkpkpk ni habis.

No comments:

Post a Comment