Tuesday, May 07, 2024

Cerita Setia dan Terima Seadanya.

Semalam aku attend wedding sepupu aku. Sepupu aku ni lelaki ye. Aku sebak pulak masatu tengok diorang bersanding. Sebak sebab pasangan hidupnya sakit lumpuh dan tidak boleh berjalan. Aku terfikir ada je orang lelaki yang boleh terima perempuan dalam kekurangan untuk jadi pasangan hidup. Kenapa ye tak ada pun orang boleh terima aku?

Itu baru satu kisah, ada juga sepupu aku yang lain, sepupu aku ni perempuan. Sakit buah pinggang. Dan ditakdirkan suami dia sanggup mendermakan buah pinggangnya pada sepupu aku ni. Itulah pengorbanan demi sebuah cinta ya.

Kisah abang aku pulak, abang aku ni berkahwin dengan orang jauh. Dia berkawan dengan kakak ipar aku ni sejak zaman study lagi. Abang aku sanggup drive dari perlis ke kl, sebab kakak ipar aku datang semenanjung untuk baiki hubungan diorang ye, sebab masatu tengah bergaduh. Penat? Tak ada duit? Demi sebuah cinta, apalah sangat semua itu. Pengorbanan seorang lelaki aku kira mungkin. Benarlah kata kata “If he wants you, then we would”. Abang aku berkahwin dalam keadaan tiada harta juga tapi kakak ipar aku tetap setia dengan abang aku. Terima seadanya.

Itu baru secebis kisah kisah setia dan terima seadanya. Aku pulak? Aku rasa tak pernah ada lelaki yang sanggup berkorban demi aku. Asyik aku je yang mulakan duku. Aku dah penat la. Penat sangat. Aku tahu aku tak patut samakan dengan kisah sesiapa.

No comments:

Post a Comment