Tuesday, March 14, 2023

14 March 2023

Hari ini, hari aku telah meningkat usia bertambahlah setahun dari tahun lepas. Haha masih 18 tahun ye. Sekian. 

Aku tak mintak banyak la dalam hidup aku ni. Sekarang ni aku nak tenang tenang je. Bersyukur dengan apa yang ada. Sentiasa positif. Kuat dan tabah hadapi segala rintangan yang mendatang. Ujian pasti akan datang tapi macam mana kita handle tu yg penting. Aku tak dapat nak stop or kawal apa yg berlaku. 

But saying that tak bermakna aku give up dengan hidup dan dah tak ada apa aku nak achieve. Masih ada but lebih kepada redha dengan apa yg akan berlaku. Kalau tak dapat aku tak nak la terlalu kecewa. 

Tahun ni agak unik ye dimana dlm team aku kmi punya birthday date rapat rapat so kami buat small birthday celebration semalam dekat ofis. Selalunya aku tak berapa nak sambut pun birthday paling tak pun pegi makan dengan mak aku je. Tapi tahun ni duduk jauh dengan family la pulak. Tak pelah rezeki aku tahun ni macam ni. Apa pun, aku bersyukur. Apa lagi yang perlu aku rungutkan. Terima kasih ya Allah atas kebahagiaan ini. 

Oh ya, di saat aku menulis entry ni, aku baru je lepas interview utk other company. Sedih pula aku rasa kalau aku dapat job tu. Tapi, belum tahu lagi kan.  






No comments:

Post a Comment