Friday, April 05, 2013

Oh, Tidak!

Alhamdulillah, maghrib tadi baru sampai rumah.

Huh, sudah menjadi kebiasaan bila balik kampung dari kampung saja mesti berat badan bertambah. Mana taknya, kerja makan, tido, makan tido saja. Aduih, kat sana, makan 24 jam.
Mula-mula sarapan kat rumah Cik Dah, pastu pi rumah Wak Lim, makan lagi. Bila pi rumah Wak Bi'ah pulak, makan lagi. Makan tak pernah berhenti!

Kesian perut aku. Tak pe, esok aku bagi perut aku rehat.

Kat rumah wak bi'ah, lepas makan tengah hari, makan sukan & ubi goreng, pastu petang makan mee jawa pulok. Tak dan makanan nak hadam, dah masuk lagi makanan. Banyak sungguh. Waktu malam tu pulak, aku cuma mintak air suam ja. Pastu wak nak buat cucur. Aduh, aku tak larat nak makan dah. Nasib baik tak buat.
Huh, makin gemok la aku. Dah la aku ni pemalas.

Jom, cek cara untuk kurus tanpa ubat-ubatan.

Kalau amal, InsyaAllah.
;)

No comments:

Post a Comment